Thursday, October 29, 2009

Aidilfitri 09 di kampung yang permai











aidilfitri menjelang kembali apabila habisnya puasa selama sebulan..dah lama tak melantak banyak-banyak,apa lagi....time raya ini lah kita melantak banyak-banyak...masa kecik-kecik time kecing dalan suar,hingus menjejeh...hahahaha menjadi kewajipan kanak-kanak untuk mengutip duit raya..time tu pagi-pagi dah bangun awal-awal nak round satu kampung,tidak kira kenal ke tak dengan tuan rumah tu(yg penting kenal nama mak ayah kita),jauh ke dekat rumah tu,tak kira masa dan macam-macam lagi lah semata-mata satu ayat yang akan keluar bila tanya..tentu korng semua taw kan??apa lagi...duit rayaaaaaaaaaa........dulu bila dapat 50sen,30sen dan rm1 dah kira ok..rm1 tu dah kira banyak..tapi zaman sekarang,budak-budak dah pandai...duit syiling tak main lah,duit kertas..paling cikit jer RM1...wakakakaka.....untung dan kaya kanak-kanak zaman sekarang ini...but bila aku dah besar aku nak sangat jadi macam budak-budak..dapat wet raya...tapi aku memang muka tak tahu malu...bila ikut fam aku berjalan raya..aku pun ikut beratur skali nak salam n minx duit raya..kalo x dapat aku bawak balik kuih,air atau sebagainya dari tuan punya rumah tu..bertapa tak tahu malu dan gamblenyer aku...hahahaha...tapi paling best bila masuk kampung..macam singermasuk kanang jer aku rasa diri aku ini..apa-apa pun beraya di kampung best daripada di bandar...

0 comments:

Post a Comment

tak kan baca jer wokk.komen2 lah cikit..sakit tangan taip,sakit mata tengok,sakit otak bikin ayat...hahaha:)..tq coz visit my blog