Saturday, November 7, 2009

AL- ANDALUS RESTAURANT ala ARABIC

kalo korang jalan2 ke kl jangan lupa singgah makan2 kat restoran anadlus kat jalan damai yang berdekatan dengan klcc..kedai ni paling damai kat kl ni,if x suka tempat yg ramai org singgah lah cini..gerenti damai jer..sbb tu terletak kat jalan damai..hahahahaha.
aku tak pernah pun jejak kaki kat sini sebab selalu aku lepak kat hartamas,so disebabkan nak tunggu ayah aku jumpa client dia,so aku lepak lah kat situ sambil tunggu dia habis jumpa client dia..kedai ni dibuka pada waktu petang sahaj tak silap aku,tempat dia terbuka..so kalo hujan x leh lepak luar,kena lepak dalam lah...
masa aku sampai kat sana dalam pukul 10 x silap aku,kami disambut oleh pelayan kat luar pagar banglo tersebut(tmpt ni sbnrnyer banglo but dia buat restaurant)..macam jemput dijemput masuk time pergi kenduri kat rumah2 orang je..so time tu orang pun tak ramai sangat,tapi kebanyakkan yang lepak kat situ budak2 remaja,orang2 arab,pakistan dan kaum2 dorang lah,sebabnya tempat ni unik..ala2 arabic..bila jejak kaki kat sini cam kat negara arab...hihihihi..time aku samapi tu baru pas hujan,nak lepak kat luar pun basah,so aku lepak kat dalam tapi x ada lah dalam sangat,aku lepak betul2 kat depan skrin tv sebab nak tengok pelawanan bola sepak jer..hahahaa.

bila korang sampai jer,pelayan akan bagi korng menu kat sini..so korang speaking lah sbb dorg ni x reti cakap melayu(maybe lah)...semua menu kat sini semua dari negara arabic,moroccan dan lebanese cuisine..antara menu-menu yang terdapat di andalus ini..(poyo ikan siakap ada ker kat negara arab??kata semua menu2 dari arab???org arab makan siakap ker?) harga pun boleh tahan..paling murah nasi putih jer...wakakakaka:p


restuarant ini sebenarnya banglo,siap ada bath tub lagi,bilik solat dan bilik untuk tidur ditingkat atas..unik kan..so kira restuarant dalam rumah lah ni...

kalo nak guling-guling leh lah ambik port kat sini..lokasi dia kat dalam restuarant ni..nama dia Moroccan Hallkorang pernah nampak air-cond kaler merah x?kat sini semuanyer kaler merah taw..warna2 arab..
dekat pintu masuk ke dalam ruang dalam restaurant ini ada pancuran air bersebelahan jugak dengan skrin layar atau tv..so mendamai kan..
ruangan tengah2 restuarant atau ruang tamu dalam banglo ini dihias seperti tempat sembayang..(tempat sembayang ker?entah macam kat kuil pun ada aku tengok...aku main hentam jer..)
Lamb kebab yang buat aku nak menitik air mata..Dua helai tu je kambengnya? Nasib baik bukan saya yang orda, hahahaha

aku minum sampai 3botol barbican ini..rasa dia cam air putih but ada rasa alah2 jus apple tapi tawar lagi ini..membuat aku asyik keluar masuk tandas untuk beberapa kali kerana air ini sejuk sangat2 bila minum lagi2 minum dengan ais tambah2 cuaca lepas hujan..

kopi ini pekat giler..macam kopi dalam citer nujum pak belalang(korek2 belakang bontot kuali)


Chicken kabsah


Lamb maghdout. Suara latar kata: maghdout, maghdout... madghout lah!
[Mana aku tau, aku bukan orang Arab]
Rasa dia macam beryani kat kerja kawin je

Chicken mandy
Seorang bengong telah memesan lamb chop steak kat kedai Arab
Sukati kau lah labu
(Ye, nama dia lamb chop steak, macam tamak kan?)

kalo singgah kat sini,mmg x lengakp if x pekena shisha..macam2 perisa ada.dari harga rm6 sampai rm12 tak silap aku...pas lepak dalam dorg port kat luar pulak sebab riuh sikit...
cuba nak pekena benda ini tapi aku x reti..so sajer jer pegang nak belagak kan..konon2 aku leh sedut..wakakakaka..apa2 pun mmg best lah makan2 kat sana..apa2 pun aku bagi gred A lah kat restuarant ni,coz decor dan makan dia yang boleh tahan bagi aku..harga pun leh tahan gak wookkk...

0 comments:

Post a Comment

tak kan baca jer wokk.komen2 lah cikit..sakit tangan taip,sakit mata tengok,sakit otak bikin ayat...hahaha:)..tq coz visit my blog