Tuesday, November 10, 2009

Rindu Nak Makan HOt PlaTE Mee

tengah-tengahari macam ni perut aku betul2 lapar..ttiba aku rindu pulak nak makan hot plate mee iaitu makanan kegemaran aku,sebab kenapa aku suka makan ni..sebab aku suka makan mee yang ada banyak kuah pekat.aku start makan hot plate mee ni masa aku tingkatan 1,aku makan dekat food court the summit batu pahat johor dengan family aku..start dari tu aku setiap minggu turun the summit tu walaupun perjalan kalo 30minit naik bus lompat-lompat dan time tu aku ingat tambang bus nak ke the summit tu rm1.60,sekarang ni dah mahal rm3.30..so time aku baru2 nak up masa tu aku selalu bawak duit poket rm20 dah memandai bagi aku,sebab aku bajet rm5 tu tambang pergi balik termasuk pergi bustand batu pahat dari the summit ke bustand tu kena caj rm0.50,so balance tu aku buat beli hot plate mee yang time tu harga dia sangat lah murah nak dibandingkan sekarang iaitu 3.50 without egg dan 3.80 with egg..tapi sekarang harga dia 2x ganda dari dulu tahun 2001 tu...beza kan..but aku tetap akan makan sebab dah menjadi makanan kegemaran aku,wajib makan walaupun sebulan sekali..dulu just ada satu menu je..sekarang ini banyak menu yang aku tengok..kadang2 rambang mata..antaranya hot plate yee mee,hot plate yee mee eggs,hot plate yee mee black paper eggs,hot plate rice,hot plate rice black paper,hot plate noddles,hot plate noddles eggs,hot plate noddles black paper,hot plate pasta mee dan lain-lain lagi.,but paling aku suka hot plate noddles black paper,cuma aku x leh terima lada botol(orang cina suka makan) yang kaler hijau tu..tak ada lah pedas sangat cuma aku tak suka..hahahaha..aku takut makan lada besar2 ni..kena hancurkan halus2 baru leh makan...sekarang ni tempat yang aku dulu makan kat food court the summit bp dah x ada dah..tutup,so if aku balik kampung aku akan makan dekat bp mall dekat batu pahat jugak..





hot plate mee with eggs...sodap...time panas2 memang boleh lecur lidah...so sediakan air..bukan air panas but air yang berais...ais-cream pun leh jugak:)
paling aku x tahan mushroom dia...sampai aku mintak lebih dekat tukang masak tu,caj pun kena lebih lah jugak:)..(mee yang hitam/hangus tu abaikan...)

ni aku makan time kat mesra mall...pekena dengan minuman kegamaran aku cappuccino ice blended...nikmat :)..(nasib baik ada dekat area aku study,kalo x kena balik kg baru leh dpt mkn..wajib sebulan 2x mkn)


wawawawa...x leh lupa time ni...selalu makan sini dekat plaza kotaraya jb..if aku turun jb..(muka penat sebab baru sampai dari kl..terus mkn kat sini)



comel kan adik aku...hahaha..rindu pulak aku kat dia...tempat aku selalu makan hot plate mee dengan family aku di BP Mall batu pahat johorselepas yang dekat The Summit tutup...

so bila aku balik kampung everday aku akan makan kat tempat2 yang ada jual makanan ini,x kisah lah drive jauh pun(15minit lalu jalan short cut)...lagi pun sekarang ni dah besar,lesen pun dah ada..so tak payah lah nak naik2 bus kalo nak ke tempat2 macam ini...sapa2 yang nak belanjer aku makan atau nak mintak aku belanjer makan kena lah pergi kat tempat2 yang ada jual makana ini..mesti aku akan senyum lebar sampai telinga dan licin plate tu aku makan(aku makan selalu x hbs kecuali mkn hot plate mee ni hbs lah)hahahahaha...

0 comments:

Post a Comment

tak kan baca jer wokk.komen2 lah cikit..sakit tangan taip,sakit mata tengok,sakit otak bikin ayat...hahaha:)..tq coz visit my blog